
Google Ads kullanıcılara dört değişik anahtar kelime seçme alternatifi sunuyor. Tüm eşleme alternatifinde yapılan Google aramasında, kullanılan kelimeler ile sizin anahtar sözcüğünüzün birebir örtüşmesi gerekiyor. Sıralı eşlemede belirttiğiniz anahtar sözcüklerin sırasını bozmadan başına ve sonuna ek gelebilecek biçimde Google araması yapılırsa reklamınız tetikleniyor. Geniş eşleşmede belirttiğiniz anahtar kelimelerin sıralamasının veya hepsinin Google aramasında geçmesinin bir önemi olmuyor, eş anlamlı versiyonları dahi tetiklenebiliyor. Geniş eşleme düzenleyici de ise bir sıralamanın önemi yok ancak her bir kelimenin Google aramasında geçmesi gerekiyor. Ek olarak araya, başa ve sona kelimeler alabildiği aramalarda da reklamlarınız tetikleniyor. Anahtar kelime kullanımı konusunda kararsızlık yaşıyorsanız sizin için önemli olan anahtar kelimeleri listenize ekleyip geniş eşleşme düzenleyiciyi tercih edebilirsiniz. Tabii, bütçenizi unutmadan… Arzu ettiğiniz Ads kampanyasıyla ilgisi olmayan görünmek istemediğiniz kelimeler için negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz. Bunun yardımıyla belirlediğiniz negatif anahtar kelimeler ile aramalar yapıldığında reklamınız gösterilmiyor gereksiz tıklamalardan kaçarak bütçenizi daha doğru yönetiyorsunuz.