
Son Tıklama: Tüketicinin yaptığı son tıklamayı dönüşüm olarak sayar. kredi son tıklamaya atanmaktadır. Getiri sağlayan son kelimeleri inceleyebiliriz. Örnek tüketici “kırmızı ayakkabı” kelimesini arayarak siteye gelir. Daha sonrasında “kırmızı sandalet” üzerinden arama yaparak satın alır. Bu tıklama modelini seçtiğimizde “kırmızı sandalet” bize dönüşüm sağlayan kelime sayılmaktadır.
İlk Tıklama: Tüketicinin yaptığı ilk tıklamayı dönüşüm olarak saymaktadır. En Fazla kredi ilk tıklamaya verilir. Son Tıklama ilişkilendirme modelinin tam tersi durumdur. Eğer marka iyi bilinmiyorsa, müşteriyi markayla ilk kez tanıştıran anahtar kelimeleri saptamak için kullanılabilir.
Doğrusal: Tüketicinin temasa geçtiği her nokta eşit oranda değerlendirilir. Zamana Bağlı Azalma: Süre temel alınarak kredi hesaplanır. Dönüşümden önceki 7 gün öncelikli olurken; bundan önceki 7 gün yarısı değerinde kredilendirilir.
Konuma Dayalı: İlk tıklama ve son tıklamaya kredi atanır. Arada başka kanallar var ise eşit dağıtılır. Böylece ilk ve sona ağırlık verilir.