Remarketing en yalın tanımı ile, sitenizi ziyaret eden kişilerin etiketlenerek, sitenizden ayrıldıktan sonra ziyaret ettikleri diğer sitelerde tekrar reklamınızı görmelerini sağlamaktır. Böylece, sitenizden ayrılan ve başka sitelerde reklamınızı gören kişilerin tekrar sitenize dönerek, sunduğunuz ürün veya hizmetleri alma ihtimali yükselir.

Remarketing, cookie bazlı bir teknoloji kullanır. Sitenizi ziyaret eden kişilerin bilgisayarlarına basit bir Javascript kodundan oluşmuş bir cookie yerleştirir ve sitenizden çıktıktan sonra onları takip edebilir. Böylece, diğer gezdikleri sitelerde aynı kişilere reklamınız tekrar gösterilir ve genellikle sitenize geri dönerek satın almayı (dönüşüm) gerçekleştirmeleri hedeflenir.

Remarketing, Türkçe’ye yeniden hedefleme olarak çevrilebilir. Bu kavram, size temel olarak marka bilinirliği yaratma, reklam kampanyalarının etkisini ve satışa dönüşüm oranını artırma imkanı sunar.